poniedziałek, 20 stycznia 2014

Kakaowy omlet z płatkami owsianymi podany z serkiem wiejskim na słodko

Omlety preferuję wytrwane, podobnie z resztą jak większość śniadań. W końcu jednak, z braku sensownych składników do omletu na słono, zdobyłam się wykonanie słodkiej wersji, z kakao. I stwierdzam, że to naprawdę rewelacyjny pomysł. Wygląda na to, że moje omlety na słodko będą wyglądały tylko tak.


Składniki (na jeden omlet):
  • 2 jajka
  • płaska łyżka kakao (można dać więcej, ja nie chciałam, żeby smak kakao zdominował omlet)
  • łyżka płatków owsianych
  • łyżka wody
  • łyżka mleka
  • masło do smażenia
  • pół opakowania serka wiejskiego
  • łyżka miodu (najlepiej lejącego)
Jajka roztrzepujemy, dodajemy wodę i mleko, mieszamy. Dodajemy płatki owsiane i kakao. Uwaga na grudki - mogą się tworzyć, jednak przy smażeniu nie będzie z tym problemu. Dobrze rozgrzewamy patelnię, wrzucamy masło a potem wlewamy naszą masę jajeczną. Smażymy, podważąjąc brzegi omletu, tak by masa wlewała się pod niego. Przewracamy na drugą stronę. W tym czasie mieszamy serek wiejski z miodem. Zdejmujemy omlet z patelni, wykładamy na niego serek i jemy. Myślę, że ten omlet świetnie sprawdzi się też z owocami.

Smaczności.


10 komentarzy:

  1. wygląda super ;D Ja używam ciemnego kakao to chyba łyżka to by było za dużo ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w zasadzie ja też, dałam płaską łyżkę, zależy od tego jak kakaowy smak chcesz uzyskać ;)

      Usuń
  2. Pycha ! Połączenie wiejskiego z kakaowym omletem musi wymiatać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem jest naprawdę trafione, polecam sprawdzić

      Usuń
  3. Świetny blog pyszne przepisy ! Zapraszam również do mnie na bloga ;) www.makewhatdoyoulike.blogspot.com
    Zaobserwujesz? Ja już to zrobiłam z chęcią będę wpadać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie, ja polecam w wersji bananowej: http://miseczkazdrowia.blogspot.com/2014/04/omlet-bananowo-owsiany.html

    OdpowiedzUsuń
  5. jak sie ma teflonowa nie potrzeba masla.

    OdpowiedzUsuń
  6. czy można użyć oliwy z oliwek zamiast masła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja osobiście lubię omlet na maśle, ale oczywiście, nie ma to większego znaczenia

      Usuń