poniedziałek, 4 lutego 2013

Dobre śniadania są dobre!

Kiedyś nie lubiłam śniadań. Tak to jest jak się wstaje o 5.30 albo coś w tej okolicy, w każdym razie w środku nocy. Jak tu wtedy lubić cokolwiek poza swoim łóżkiem? Studenckie czasy są w tej kwestii łaskawsze, chociaż bywa to przesadzone w drugą stronę - o 13. pora już myśleć o jakimś obiedzie. Jednak, jeśli uda mi się wstać o rozsądnej porze, a pod ręką mam kilka rozsądnych składników - śniadanie musi być doskonałe. To ten posiłek, z którego można wywróżyć cały dzień. Nudne śniadania są nudne! Długie poranki z dobrą kawą (choć ja jako pierwszy napój preferuję herbatę) i jeszcze lepszym śniadaniem to taki synonim dobrego życia.

Co w takim idealnym porannym posiłku musi być? Dla mnie numerem jeden są jajka. Na twardo, na miękko, zapiekane, sadzone, w koszulkach, jajecznice, omlety, frittaty. A także inne dania, do których produkcji jajka są przydatne - naleśniki, pankejki, gofry, tosty francuskie. Jeśli o tostach mowa - dobre śniadanie kojarzy mi się też z ciepłym pieczywem. Kanapki nie muszą być nudne - wystarczy wyjść trochę poza schemat masło-szynka-ser-keczup. Warzywa to absolutny must have śnidaniowego sezonu, który powinien trwać całe życie. Tutaj ograniczeniem jest okres wegetacyjny (wszak wolimy świeżość) - wiadomo, że najgorzej jest zimą, ale dla chcącego nic trudnego. Owoce są też dobrym pomysłem - w końcu z rana potrzebne nam będą węglowodany, a tutaj mamy same dobre więc lepiej to niż jakieś słodkie batoniki. Nie zapominajmy o mleku (tutaj kłania się owsianka, choć ja jadam ją na wodzie) i produktach mlecznych - twarożki i jogurty mile widziane. Wybór, jak widzicie ogromny. Jeśli tryb życia nie pozwala wam na długie rozkoszowanie się porannymi pysznościami to zróbcie sobie dobrze chociaż w weekend - zobaczycie o ile lepszy będzie wasz dzień. Blog ten niech będzie inspiracją, bo w śniadaniowych harcach panuje raczje dowolność. I choć nie uświadczycie tu zwykłych tostów z serem, ale na pewno będą tosty (robione) z sercem.

Miłego każdego dnia, życzę ja cukrowa!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz